torsdag 12 januari 2012

Profil och personligt brev

PROFIL

Jag är en positiv och handlingskraftig person som har ett serviceinriktat och lösningsfokuserat arbetssätt samt naturlig fallenhet för administrativa uppgifter. Jag vill kombinera min förmåga att både administrera, ha flera projekt i gång samtidigt som jag möter kunders önskemål.
Jag tycker om att arbeta med eget ansvar och vill i framtiden ha en roll med större utmaningar.

INTRODUKTION
Mitt namn är Sari Hänninen och jag är en positiv och handlingskraftig person som har ett serviceinriktat och lösningsfokuserat arbetssätt samt en naturlig fallenhet för administrativa uppgifter.
Jag söker tjänster inom administrativa yrken, för att jag anser mig ha den rätta kompetensen och drivkraften för att hjälpa verksamheten att både nå sina mål samt utveckla det i lämplig riktning. 

ARBETSLIVSERFARENHET SOM MATCHAR TJÄNSTEN
Jag arbetar på mitt tredje år i en pysselbutik vid namn Scrap & Hobby. Jag är den drivande motorn för verksamheten och jag stortrivs med arbetsuppgifterna, som bl a består av att möta kunden, hjälpa denne i sin skapandeprocess samt att hitta på andra alternativ om denne kört fast, både i butiken och i webbshopen.
Jag håller mig uppdaterad med det senaste och ser till att beställa det till butiken. Detta omfattar både skriftlig och muntlig kommunikation på engelska med pysselföretag i både Europa och USA. Därtill uppdaterar jag både webbsida och blogg, ser till att marknadsföra företaget på olika forum, samordnar insatserna mellan butik och inspiratörer samt planerar för och håller i kurser, heldagspysselträffar och mässor för papperskonstnärer. 

Mitt arbete på ALU Kultur- och Aktivitetscenter i Hjällbo var en spännande och utvecklande tid. På 18 månader fick jag nödvändiga erfarenheter för att administrera kurser samt vässa till min organiserande förmåga. När jag såg brister såg jag till att eliminera dem genom förbättrade rutiner. Vid behov, anpassades mina arbetsuppgifter till att möta besökarnas behov, vilket omfattade både undervisning i svenska och engelska samt att vara kursvärdinna vid samhällsorienterande kurser riktade mot invandrare. För att marknadsföra verksamheten ytterligare, startade jag en närområdestidning vid namn GLOBALT.

Jag fick mersmak för pedagogiskt arbete, varför jag antog utmaningen att arbeta som cirkelledare i finska på Medborgarskolan. I tolv år arbetade jag självständigt med att skapa fram eget undervisningsmaterial och jag använde mig av flera olika media för att göra undervisningen intressant.

DATORVANA
Jag har en mycket god datorvana och använder flera Office-program dagligen. Jag hjälper ofta mina vänner med datorhantering. Därtill är jag aktiv inom sociala medier. 
Jag har lätt för att organisera och förbättra, både i tanken och med hjälp av datorn.

KREATIV FRITID
Jag har en kreativ fritid, då jag pysslar med både korttillverkning, minialbum och dekorativa askar m m. Jag har också flera bloggar som jag håller uppdaterade. Jag spelar också in engelsk- och svenskspråkiga videor om scrapbookingrelaterade ämnen, som jag lägger ut på youtube för att inspirera papperspysslare världen över.

TIDIGARE ARBETE
Jag har i ca åtta års tid arbetat både som boendestöd och habiliteringspersonal för människor med funktionsnedsättningar. Jag har övat upp min fingertoppskänsla för att förstå vad man kan göra för att få individens vardag att fungera, få denne att må bra samt motivera denne till utveckling. Jag har också ökat min självkännedom och min förmåga att samverka med kollegorna för att i slutändan på bästa sätt kunna möta våra boende. 

REFLEKTION
Genom mina olika arbeten har jag fått chansen att möta olika typer av människor. Det som har kännetecknat mig har varit mitt serviceinriktade arbetssätt. Jag gillar att möta nya människor, tillgodose deras behov likväl som jag gillar rollen som spindeln i nätet med både informativa, administrativa och ledande arbetsuppgifter. 

Jobb av det administrativa slaget kommer att inspirera och utmana mig i önskad riktning. Jag ser fram emot en intervju där jag kan berätta mer om mina erfarenheter och min person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar